Cerca |
|
|
|
|
pls
- prima d'inoltrare richieste in forum
leggete le condizioni e i suggerimenti del FORUM NETIQUETTE
FORUM APERTO
>>> qualche suggerimento per tradurre bene (da: studentimiei.it)
--- altri forum di consulenza: DISCIPULUS.IT - LATINORUM - LATINE.NET ---
|
|
|
Leggi il messaggio
Mittente:
eco2000
|
versioni SENECA
|
stampa
|
Data:
09/03/2003 20.51.32
rispondi
al msg
nuovo
msg
cerca nel forum
torna
all'indice |
Seneca: UOMINI E FORMICHE Se quisformicis det intellectum hominis, nonne et illae unam aream in multas provincias divident? Formicarum iste discursus est in angusto laborantium. Quid illis et nobis interest nisi exigui mensura corpusculi? Punctum est istud in quo navigatis, in quo bellatis, in quo regna disponitis: minima, etiam cum illis utrimque oceanus occurrit. Sursum ingentia spatia sunt, in quorum possessionem animus admittitur, et ita si secum minimum ex corpore tulit, si sordidum omne detersit et expeditus levisque ac contentus modico emicuit.
RIFLESSIONE SUL TEMPO Mutum animal sensu conprendit praesentia;praeteritorum reminiscitur cum in id incidit quo sensus admoneretur, tamquam equus reminiscitur viae cum ad initium eius admotus est.In stabulo quidem nulla illi viae,quamvis saepe calcatae, memoria est.Tertium vero tempus, id est futurum, ad mutam non pertinet. Quomodo ergo potest eorum videri perfecta natura quibus usus perfecti temporis non est? Tempus enim tribus partibus constat: praeterito, praesente, venturo. Animalibus tantum quod brevissimum est et transcursu datum, praesens: praeteriti ara memoria est nec uquam revocatur nisi praesentium occursu.
LODE DELLA MODERAZIONE
Magni animi est magna contemnere ac mediocria malle quam nimia,illa enim utilia vitaliaque sunt, at haec eo quodsuperfluun nocent. Sic segetem sternit nimia ubertas,sic rami onere franguntur, sic ad maturitatem non pervenit nimia fecunditas. Idem animis quoque evenit quos immoderata felicitas rumpit. Qui hostis in quemquam tam contumeliosus fuit quam in quosdam voluptates suae sunt? Quorum inpotentiae atque insanae libidini ob hoc unum possis ignoscere, quod quae fecere patiuntur. Nec immerito hic illos furor vexat; necesse est enim in immensum exeat cupiditas quae naturalem modum transilit. Ille enim habet suum finim, inania et ex libidine orta sine termino sunt. Necessaria metitur utilitas; supervacua quo redigis?
IL TAEDIUM VITAE
(Taedium) oritur ab intemperie animi et cupiditatibus timidis aut parum prosperis,ubi aut non audent quantum concupiscunt aut non consequuntur et in spem toti prominent; semper instabiles mobilesque sunt, quod necesse est accidere pendentibus. Quae omnia graviora sunt, ubi odio infelicitatis operosae ad otium perfugerunt, ad secreta studia, quae pati non potest animus ad civilia erectus agendique cupidus et natura inquies, parum scilicet in se solaciorum habens, ideo, detractis oblectationibus quas ipsae occupationes discurrentibus praebent, domum, solitudinem, parietes non fert, invitus aspicit se sibi relictum.
NON FARTI PRENDERE DALL'IRA
Non vis esse iracundus? Ne fueris curiosus. Qui inquirit quid in se dictum sit, qui malignos sermones, etiam si secreto habiti sunt, eruit, se ipse inquietat. Quaedam interpretatio eo perducit ut videantur iniuriae; itaque alia differenda sunt, alia deridenda, alia donanda. Circumscribenda multis modis ira est; pleraque in lusum iocumque vertantur. Socraten aiunt colapho percussum nihil amplius dixisse quam molestum esse quod nescirent homines quando cum galea prodire deberent. Non quemadmodum facta sit iniuria refert, sed quemadmodum lata.
GLADIATORI Cusu in meridianum spectaculum incidi, lusus expectans et sales et aliquid laxamenti quo hominum oculi ab humano cruore adquiescant. Contra est.quidquid ad pugnatum est misericordia fuit; nunc, omissis nugis, mera homicidia sunt. Nihil habent quo tagantur; ad ictum totis corporibus expositi numquam frusta manum mittunt. Hoc plerique ordinariis paribus et postulaticiis praeferunt. Non galea, non scuto repellitur ferrum. Quo munimenta? Quo artes?Omnia ista mortis morae sunt. Mane leonibus et ursis homines, meridie spectatoribus suis obiciuntur. Interfectores interfecturus iubent obici et victorem in aliam detinent caedem, exitus pugnantium mors est.
|
|
• versioni SENECA Re: versioni SENECA
|
|
|
|
|
|
tutto
il materiale presente su questo sito è a libera disposizione di tutti,
ad uso didattico e personale, non profit/no copyright --- bukowski
|
|
|